طبیعت بی جان .
کاسه های میوه ، انواع عذاها ، سنگ ها ، صدف ها و حالا این بطری ها .
نقاشی کردن این اشیاء قرنهاست که مورد علاقه نقاشان بوده است و دیدن این نقاشی ها از سوی مخاطبان هم هنوز یکی لذت بخش ترین کارها است.
طبیعت بی جان تاریخ طول و درازی دارد .از یونان باستان تا قرون وسطی و قرون طلایی شانزدهم الی نوزدهم برای نقاشی .
نقاشی رسانهی حساسی است.
این حساسیت بنا بر انتخاب نقاش عرصهای را می گشاید که اثر طبیعت بی جان را قابل دیدن و در نهایت مانا میکند.
گاهی اِعمال محدودیتهایی همچون برگزیدن ژانری مشخص، به کیفیت این حساسیتها میافزاید.
گر چه شاید خود اشیاء زندگی روزمره با آن ویژگی دمدستیشان در نظر ما ساده و پیشپا افتاده به نظر آیند، اما در اینجا مریم احمد زاده با بهرهگیری از امکانات رسانهی نقاشی و بازنمایی اشیاء آشنای دنیای پیرامون، ما را به جایی دیگر میبرد.